понедельник, 7 марта 2016 г.

Перлини Санжійської школи

   24 лютого  Зельманчук С.В. та Ступак І.М. провели відкриті уроки у 2 та 4 класах Санжійської школи.
  Так, Ступак І.М., вчитель вищої категорії, проводила урок з літературного читання на тему: "Леся Українка "Біда навчить". Вчитель ретельно підготувала клас до уроку: вивішала таблиці, грамотно, чітко оформила записи на дощці. налагодила перегляд презентації.
   Урок розпочала девізом, що допомогло  налаштувати  дітей до сприйняття матеріалу. Учні ознайомилися з планом роботи, а вчитель дала установку на продуктивну спільну діяльність щодо  досягнення мети уроку.
  Для підтримки уваги учнів, встановлення атмосфери довіри, протягом всього уроку вчитель  застосовує прийом швидкої зміни видів роботи: евристична бесіда, робота в парах, вибірковий, творчий диктанти, "мозковий штурм", "мікрофон" тощо.
 Вчитель навчає дітей бути уважними, постійно, протягом уроку, проводить творчі вправи. Захоплення викликало завдання знайти відповідну характеристику, що стосувалась птахів-героїв оповідання Лесі Українки. Діти пояснювали свій вибір характеристик.

  Її вихованці добре знають навчальний матеріал, гарно орієнтуються в інформаційному просторі, вміють висловлювати свою думку. 
Учитель дотримується педагогічного такту, ставиться до учнів доброзичливо, толерантно, з повагою.
    Зельманчук С.В. проводила урок математики у другому класі. Слід зауважити, що у цьому навчальному році вчитель атестується на підтвердження кваліфікаційної категорії "спеціаліст" та підтвердження педагогічного звання "старший учитель".
      Вчитель побудувала урок на технології проблемного діалогу, що відповідає технологіям навчання  розвиваючої системі Л.В.Занкова. Матеріал уроку відповідав рівню підготовленості учнів класу, що забезпечувало зворотній зв'язок. Обраний темп навчальної роботи на уроці дозволив досягти  поставлених завдань.
      З метою актуалізації знань було організовано  гру-подорож. Запропоновані завдання на кожному етапі уроку сприяли не тільки закріпленню й застосування знань на практиці, а й виявили  організаторські  здібності обдарованих дітей. Постановка пізнавальних завдань перед учнями пройшла у вигляді проблемного діалогу. Діти працювали в парах, що дозволило включитися в роботу як учням з високим рівнем розвитку, так і «слабким» дітям. Закріплення навчального матеріалу носило пошуковий характер: дітям було  запропоновано  подолати перешкоди, що зустрічались  на кожному етапі подорожі. Поступово збільшувався  ступінь складності завдання й самостійності учнів при їх виконанні. 
    Самостійна робота, проведена з метою закріплення й поглиблення знань учнів, сприяла розвитку логічного мислення.

       Під час уроку вчитель удосконалювала вміння учнів розв'язувати текстові задачі. Вирішувалися завдання на розвиток логічного мислення. Відпрацьовувалися обчислювальні навички, навички розв'язання виразів, рівнянь. 
     На уроці використовувався мультимедійний проектор (для економії часу на уроці, розвитку інтересу до навчання, узагальнення знань). Застосування проблемно - діалогічного навчання дозволило зробити його цікавим, насиченим, щільним за структурою. На кожному етапі уроку враховувалися індивідуальні особливості та інтереси учнів, рівень їх підготовленості, здійснювалася індивідуалізація навчання й диференційований підхід. Було використано  різні види контролю на уроці: учень- учень (при груповій роботі), самоконтроль, учень - учитель (порівняння своєї роботи зі зразком на слайді). 

    Добираючи дидактичний матеріал, вчитель не забула  міжпредметні зв'язки, які мали педагогічну доцільність: діти познайомилися з птахами, що прилітають навесні, склали ключове слово уроку, з якого зробили висновок про необхідність добре вчитися.
   Порядок і дисципліна учнів на уроці підтримувалася вмілої організацією, цікавим матеріалом, високим ступенем коректності вчителя по відношенню до дітей. Віталася активність дітей, заохочувалася самостійність. Доброзичливий тон, вміння контролювати
внутрішньоколективні відносини дозволили комфортно почувати себе всім дітям на уроці.
Перевантаження учнів на уроці не було, оскільки було проведено вправу для очей і  активну фізхвилинку;чергування письмових і усних завдань; робота біля дошки.
     

Урок  досяг своєї мети, що підтверджували усвідомлені відповіді учнів на підсумкові питання уроку.




Комментариев нет:

Отправить комментарий